Skrivet av: carina74 | 18 maj, 2010

Två tuffa dagar

Dessa två dagar har varit full fart. Niklas jobbade sent igår och min dotter var på ett helt förärligt humör. När hon har skrikit i över en halv timme så är man ganska så trött på att höra henne.Det är precis som om hon inte kan sluta när hon kommit till en nivå utan det bara fortsätter. I går fick vi reda på att min mans morbror hade fått ett hjärtstopp. Han flögs med helikopter till sjukhuset där de sövde ner honom. Vi vet inte riktigt hur länge han varit utan syre. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå bra för honom och att han vaknar upp. De hade försökt att väcka honom idag men han svarade inte på det som dom ville så de sövde ner honom igen. De skulle göra ett nytt försök under kvällen. När det händer något sånt här så inser man hur fort livet kan förändras och att man ska ta vara på varje dag. Niklas var inte hemma förrän runt kl 19 och åt lite mat sen gick han ut på en timmes promenad.
Imorse så åkte Niklas redan kl 06.15. Jag fick upp alla barnen och gjorde de klara för skolan. Mattias hade sovmorgon och han väckte jag precis innan jag följde Micke och Melinda till skoltaxin. När jag fått in de i taxin så tyckte jag mig höra Mattias och tittar ner mot busshållplatsen och vem stod inte där nere? Jo Mattias färdig klädd och med ryggsäcken på. Precis så kom bussen och han steg på och åkte iväg. Jag ringe upp honom direkt jag kom in och frågade vad han syssla med. Han hade varken, duschat, ätit frukost eller tagit sina tabletter. Nä han svara att han bara kände för att åka. Fanns ju inget att göra hemma sa han. Då var det bara att jaga fatt i hans assistent på skolan och be henne ge honom en tablett då han kom till skolan. Ingen bra början på dagen då han inte ätit frukost. men hon skulle fixa honom någonting. Sen bar det av till Kinna för Autism föreläsning. Den var mycket intressant och jag lärde mig en hel del. Vi hade helt klart världens bästa föreläsare Magdalena. Vi fick göra grupparbeten och det var mycket lärosamt. Jag gillar att gå på föreläsningar. Det ger mig så mycket 😀 Skulle bara vilja att de var lite fler och oftare 🙂
var och fixade mig en ny firsyr och tycker nog att det blev ganska så bra.
Sen var det dags att fixa lite middag åt min härliga familj. Nikla var inte hemma förrän runt kl 18 idag. Lite jobbigt att det blir sena kvällar tycker jag men det är som det är. Känner att jag har lite huvudvärk och lite trött.


Svar

  1. Du är superduktig. Och jag VET att en ny frisyr blir jättebra. Du är alltid fin.
    Jag vet redan ditt nya arbetsfält, inom en snar framtid. Det är du som är föreläsare. Du har så mycket att ge till andra i samma situation som du är. Du blir den BÄSTA föreläsaren någonsin.
    Konsult är ditt nästa jobb. Bara så du vet. (Och då kan du tjäna mycket pengar också, inte fel).
    BAMSEKRAMAR i massor till min superduktiga guddotter. Älskar dig.

    • Hej min äslakde fabber. Du skriver så härligt till mig och det ger mig lite mer kraft och styrka. Kanske skulle tänka i banan konsult. Låter faktiskt lite spännande 🙂
      Mycket pengar är aldrig fel och det tackar jag inte nej till 😀
      Bamsekramar till dig. Älskar dig med:)


Lämna en kommentar

Kategorier