Skrivet av: carina74 | 3 september, 2021

Uppdatering och fundering

Just nu så väntar jag på att få göra en röntgen av min fot. Beroende på vad det visar eller inte visar så är det prat om att koppla in en ortoped igen 😦 Me don´t like. De tog även blodprover. Läkaren kunde inte säga någonting alls utan det är bara att vänta. Då det varit mycket problem med foten så förstod hon min oro. Hon tyckte väl att jag skulle ta det lite lugnt och inte belasta allt för mycket. Hon tyckte att jag kanske skulle vara hemma men det talade jag om att det tänker jag inte vara. Jag springer tills jag stupar. Bra eller dåligt?? Dåligt för foten man bra för psyket. Det tar mycket på det psykiska och gå hemma. Det gjorde det i alla fall sist. Så jag kör på ett tag till så får vi se.

När jag kom ner till vårdcentralen så blev jag väldigt fundersam. Jag mötte ganska mycket folk, både personal och anda patienter och av alla så var det jag och en patient till som hade munskydd på oss. Och då såg jag säkert över 50-60 personer. Inte ens min läkare hade det fast hon var framme hos mig och lyssnade på hjärta och lungor. Sen så kan man läsa i alla dags tidningar att Corona ökar. Är det så konstigt?? Alltså hur tänker folk. Vi har fortfarande en pandemi. Om alla tror att det är över nu bara för att man fått vaccin så har de fel. Visst är vi väl alla sugna på att få göra saker vi inte fått göra på jätte länge. Det är jobbigt med munskydd och varmt och det kliar under men snälla ni använd det ändå.

Kolla in denna boxen 🙂

Det var denna boxen jag beställde 🙂 tala om att jag har något gött och se fram emot. Ska bli väldigt spännande och smaka lite nytt godis 🙂 Och har jag tur så kommer min robot till fönsterna på måndag. Boken beställde jag här https://godis247.se/fazer-nyhetsbox-host-2021.html Mycket lakrits i och det gillar jag skarpt 🙂

Jag fick mina två dagars semester som jag sökte så nu är jag ledig till nästa lördag och det ska bli så skönt. Det har varit en del med assistansen under slutet på sommaren som tog mycket kraft och energi, men nu har jag ledigt och ska ladda upp energin och vila min fot. Så nu önska jag alla en riktigt härlig helg. Kram på er 🙂


Lämna en kommentar

Kategorier