Skrivet av: carina74 | 31 augusti, 2021

Nervös och lite rädd

Nu finns det säkert dem som tycker att jag är lite löjlig 😦 Men ni som stod vid min sida under dessa nästan 2 år när jag höll på med min fot kan säkert förstå varför jag känner så här. När man gått igenom det som jag gjorde så sätter det sina spår kan jag tala om. En kort uppdatering till er som inte vet. Jag gjorde en hallux valgus operation av min vänster fot den 11 dec 2018 och jag fick först en infektion, sedan benröta (Osteomyeli) och jag åt antibiotika i ett och ett halvt år. Så under dessa nästan två år som det tog för mig att bli bra så var det omläggningar, där de grävde, skrapade och klippte i min fot. Bedövning var ingen ide då det inte fungerade. Så många tårar blev det. Och jag var nära att gå in i en depression , under denna tiden tappade jag också 7 kg, vilken inte gjorde min läkning bättre.

Men nu är det tyvärr så här att jag under de senaste 4 månaderna fått ont i min stortå och den svullnar, har även fått smärtor ovanpå foten. Trodde först att det berodde på att jag överansträngt foten men inser nu att kanske inte beror på det så igår lyckades jag ta mig mod och ringa upp vårdcentralen och fick direkt en tid idag. Jag vet att det inte behöver vara något men jag är ändå rädd. Nästan så jag får lite hjärtklappning. Bara tanken på att det är något gör mig skakig och nervös. Man börjar analysera lite och nä det gjorde ju ingen röntgen efter sista operationen så hur kan de veta att all benröta var borta mm. Ibland är det ju så att våran hjärna gärna spelar oss ett spratt. Det kan lika gärna vara en inflammation i leden bara. Men min hjärna leker med mig på högvarv just nu 😦 Så många tänk om…..

Min make brukar sig att jag är pessimist i sådana här lägen och det är nog så att han har rätt. Men jag som person är sådan att jag behöver tänka både positivt och negativt. Om det sen beror på att jag många gånger tänkt positivt och det ändå blivit negativet, det vet jag inte men det är som om jag behöver förbereda mig mentalt om det är något negativt. Annars så är jag en ganska så positiv människa 🙂 Nä dags att börja göra mig klar inför läkarbesöket och sedan fara och jobba kväll. Härligt att alla ordinarie personal på jobbet är tillbaka 🙂 så nu kanske en del stress från jobbet försvinner

Vi hörs vidare och det kommer så småningom en uppdatering av vad läkaren kommer fram till när det gäller min fot.


Lämna en kommentar

Kategorier